• ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
  • کد خبر: 90074
سنگ آهن

قیمت‌های آتی سنگ‌آهن روز پنج‌شنبه به بالاترین حد بیش از یک هفته گذشته رسید که به دلیل چشم‌انداز خوش‌بینانه تقاضای چین و ادامه امیدها به محرک‌های بیشتر از سوی دومین اقتصاد بزرگ جهان بود.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران،پرمعامله ترین قرارداد سنگ آهن تحویل سپتامبر در بورس کالای دالیان چین با ۲.۳۵ درصد افزایش به ۱۰۸.۲۸ دلار در هر تن رسید. قیمت قرارداد سنگ آهن سپتامبر در بورس سنگاپور نیز با ۱.۹۱ درصد افزایش به ۱۰۲.۸۵ دلار در هر تن رسید.

در بازار نقدی نیز قیمت سنگ آهن ۱۰۳.۵۵ دلار هر تن سی اف آر ثبت شده که ۱.۲۵ دلار رشد روزانه داشت.

یک نظرسنجی در بخش خصوصی که روز پنجشنبه منتشر شد، نشان داد که فعالیت کارخانه‌های چینی برای اولین بار در ۹ ماه گذشته کاهش یافته است با این حال، چین توانایی و اطمینان برای دستیابی به هدف رشد سالانه خود در حدود ۵ درصد را دارد و برای افزایش فعال تقاضای داخلی تلاش خواهد کرد.

افزایش ۵۰ درصدی واردات سنگ آهن به ترکیه

واردات سنگ آهن به ترکیه در نیمه نخست سال جاری میلادی ۵۰ درصد نسبت به سال قبل رشد داشت و ۵.۷۵ میلیون تن ثبت شد که از این رقم ۱۸۸ هزار تن از روسیه وارد شد.

میزان تولید فولاد ترکیه در این شش ماهه ۱۷ درصد رشد داشت و ۱۸.۶ میلیون تن ثبت شد. میزان واردات سنگ آهن از برزیل ۸.۵ درصد رشد داشت و ۲.۶۶ میلیون تن ثبت شد و واردات از اوکراین بیش از ۸۵۲ هزار تن بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها